تهران - تهرانپارس - خیابان 154 شرقی - ساختمان پزشکی سریتا
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

قرص مود پلاس نوتراکس 30 عدد

ناموجود
برند: نوتراکس
شناسه کالا در انبار: 33313472

قرص مود پلاس نوتراکس محصولی مناسب برای کسانی است که نیاز به آرامش بیشتر و بهبود خلق و خو دارند. این مکمل با داشتن ویتامین‌ها، مواد معدنی و آمینو اسیدهای مختلف در تقویت و ایجاد آرامش افراد نقش به سزایی دارد.

قرص مود پلاس نوتراکس در ایجاد احساس آرامش، کاهش استرس و اضطراب ها، بهبود خلق و خو، رهایی از افسردگی و به طور کلی ارتقا سلامت روحی و ذهنی نقش دارد.

در ادامه، جهت بررسی مفصل تر فواید قرص آرامبخش مود پلاس نوتراکس، با ترکیبات موجود در این مکمل و نقش هر کدام در بدن بیشتر آشنا خواهیم شد:

 

ترکیبات mood plus

 

- ویتامین B6: این ویتامین در بدن برای ساخت انتقال دهنده های عصبی آرامش بخش مانند گابا و سروتونین ضروری است. از طرفی دیگر مطالعات نشان داده اند که میزان بالای گلوتامات (انتقال دهنده عصبی) در مغز با اختلالات عصبی و ایجاد حالت استرس مرتبط است. ویتامین B6 با مهار آزاد سازی گلوتامات می تواند در کاهش استرس نقش داشته باشد. 

- منیزیم: ماده مغذی دیگری که در تولید و ترشح نوروترانسمیترها نقش دارد، منیزیم است. این ماده معدنی می تواند با تحریک تولید ملاتونین و سروتونین به بهبود خلق و خو و داشتن خواب آرام تر کمک کند.

بر اساس نتایج تحقیقات، استرس باعث کاهش سطح منیزیم در بدن شده و بالعکس، کمبود منیزیم نیز باعث افزایش حساسیت بدن نسبت به استرس می‌گردد.

- ال تیروزین: ال تیروزین در واقع یکی از آمینواسیدهای ضروری است که در سنتز نوروترانسمیترهایی مانند اپی نفرین، نور اپی نفرین و دوپامین نقش دارد. این انتقال دهنده های عصبی در بهبود خلق و خو و ایجاد احساس آرامش موثر هستند. 

 - ال تیانین: آمینواسید دیگری که در مکمل مود پلاس نوتراکس به کار رفته است، ال تیانین می باشد. تحقیقات نشان می دهد که ال تیانین می تواند زمان واکنش را در افرادی که مستعد اضطراب هستند، افزایش دهد. همچنین این آمینواسید ، با کاهش سطوح مواد شیمیایی تحریک کننده و ترشح انتقال دهنده های عصبی مانند گابا اثرات خود را اعمال می کند.

- 5-HTP: هیدروکسی تریپتوفان در بدن به سروتونین تبدیل شده و سطح این انتقال دهنده عصبی را در مغز بالا می برد. به این ترتیب 5-HTP می تواند در کاهش افسردگی و اضطراب نقش داشته باشد. 

- گابا: در برخی مطالعات مشاهده شده که سطح گابا در افرادی که دچار افسردگی هستند، پایین تر است. گابا یا گاما آمینو بوتیریک اسید به عنوان یک نوروترانسمیتر مهاری شناخته می شود که باعث کاهش تحریک پذیری عصبی می گردد. این ترکیب همچنین می تواند در تنظیم خواب نیز موثر باشد.

مکمل مود پلاس حاوی ترکیبات گیاهی نیز می باشد که طبق مطالعات بالینی صورت گرفته، می توانند اثرات آرامبخشی، ضد افسردگی و کمک به بهبود اختلالات خواب داشته باشند.

- آشواگاندا: مکانیسم اثر عصاره گیاه آشواگاندا به عنوان کاهنده اضطراب، پایین آوردن سطح کورتیزول در بدن است. در نتیجه مودپلاس با داشتن این ترکیب گیاهی، در کاهش علائم استرس ناشی از کورتیزول بالا، مانند تحریک پذیری، پرخاشگری، ضربان قلب بالا و ... و همچنین افزایش سطح انرژی موثر است. 

- گل ساعتی: دانشمندان معتقدند که عصاره گیاه گل ساعتی می تواند در بالا بردن سطح گابا (نوروترانسمیتر آرامش بخش) در مغز نقش داشته باشد. همچنین ترکیبات فعال زیستی موجود در گیاه گل ساعتی، از طریق مهار آنزیم‌های تجزیه کننده گابا و مهار فعالیت آنزیم مونو آمین اکسیداز نیز به ایجاد احساس آرامش و کاهش استرس کمک می کنند. این گیاه ممکن است تا حدودی اثرات ضد افسردگی نیز به همراه داشته باشد.

- رودیولا: امروزه از عصاره این گیاه جهت افزایش سطح انرژی و قدرت ذهنی، مقاومت در برابر استرس ها و کمک به مدیریت افسردگی استفاده می شود. به کار رفتن رودیولا در نوتراکس مود پلاس سبب شده تا این مکمل برای کمک به افرادی که در زمان استرس علائمی همچون پرخاشگری و عصبانیت دارند، مفید واقع شود. 

- بابونه: بابونه از دیرباز در بهبود اختلالات خواب و ایجاد احساس آرامش مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعات نشان داده اند که گیاه بابونه می تواند با کاهش هورمون های استرس و اتصال به گیرنده های القا کننده خواب  منجر به بهبود بی خوابی شود. 

- بادرنجبویه: عصاره گیاهی دیگری که در قرص مودپلاس وجود دارد، بادرنجبویه یا فرنجمشک است که به منظور کاهش علائم تحریک پذیری استفاده می شود. این گیاه همچنین به عنوان آرامبخش در درمان اختلالات ‌خواب نیز بکار می‌ رود. 

 

ویژگی های قرص mood plus

 

  • فاقد سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ، هرگونه شیرین کننده و نگهدارنده
  • بدون ایجاد عارضه وابستگی

 

نحوه مصرف مود پلاس

 

روش مصرف مود پلاس به صورت روزانه 1 تا 2 بار هر بار 1 عدد قرص همراه با غذا و مقدار کافی آب می باشد.

در صورتی‌ که داروی خاصی مصرف می کنید (به ویژه داروهای اعصاب)، پیش از مصرف قرص مود پلاس نوتراکس با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین توصیه می شود مکمل مود پلاس با فاصله از سایر داروها مصرف شود.  

 

عوارض قرص مود پلاس

 

در صورت مصرف مود پلاس نوتراکس به میزان توصیه شده مشکل خاصی به همراه آن وجود ندارد.

با این حال، در صورت بروز هر گونه عارضه گوارشی و آلرژی، مصرف مکمل را متوقف نمایید و جهت ادامه مصرف با پزشک مشورت کنید.

در دوران بارداری و شیردهی قبل از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت شود.

 

مشخصات محصول
نام ویژگیمقدار ویژگی
مشخصات کلی
وزن56 گرم
برندپورسینا (Pursina)
برچسب های محصول